Maj avslutades på allra försomrigaste vis och Sven och jag fångade hela härligheten uppe i stugan bland liljekonvalj och citronfjärilar.
Här kommer 10 grejer jag ser fram emot kommande månad.
- Bada! Jag tog årets första dopp i fredags. Det var sent för att vara jag. Men bättre sent än aldrig.
- Äta sill och färskpotäter. En matjessilltallrik med brynt smör och dill!
- Åka till Gotland och bland annat njuta på Sibbjäns i två dagar. Jag återkommer med några glimtar.
- Läsa Don’t Call it Art: 10 Ways to Create Like a Kid Again av Austin Kleon.
- Återbesöka Restaurang Rydala med mamma och pappa. Det blir kul att se hur trädgården har förändrats.
- Hjälpa en vän att flytta in i en ny fin lägenhet.
- Fira midsommar. Den bästa högtiden av dem alla. I år blir det bara jag, Sven, mamma, pappa och taxen Ture.
- Sippa på svala Cucumber Gimlets.
- Känna doften av schersmin.
- Packa kappsäcken och dra till en liten by utanför Nice med Svens familj.