Vad jag ser fram emot i juni

Maj avslutades på allra försomrigaste vis och Sven och jag fångade hela härligheten uppe i stugan bland liljekonvalj och citronfjärilar.

Här kommer 10 grejer jag ser fram emot kommande månad.

  1. Bada! Jag tog årets första dopp i fredags. Det var sent för att vara jag. Men bättre sent än aldrig.
  2. Äta sill och färskpotäter. En matjessilltallrik med brynt smör och dill!
  3. Åka till Gotland och bland annat njuta på Sibbjäns i två dagar. Jag återkommer med några glimtar.
  4. Läsa Don’t Call it Art: 10 Ways to Create Like a Kid Again av Austin Kleon.
  5. Återbesöka Restaurang Rydala med mamma och pappa. Det blir kul att se hur trädgården har förändrats.
  6. Hjälpa en vän att flytta in i en ny fin lägenhet.
  7. Fira midsommar. Den bästa högtiden av dem alla. I år blir det bara jag, Sven, mamma, pappa och taxen Ture.
  8. Sippa på svala Cucumber Gimlets.
  9. Känna doften av schersmin.
  10. Packa kappsäcken och dra till en liten by utanför Nice med Svens familj.

Kommentera

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *