

Fredag. Frukost. Ute skiner solen. Allt är grönt och blommar. På bordet har pionen slagit ut och mina squashplantor växer så det knakar. Jag brygger kaffe. Tjoffar i nektarin, honung och cointreau i pannan. Värmer. Karamelliserar. Kokar ägg. Äter en ostbit. Sippar kaffe.
Ropar ”nu är det frukost!”

